Pokok-Pokok Islam Mabadi Fikih Juz 3






Saiki nerangake pokok-poko’e islam: asline, jaman saiki wong-wong wis podo ngerti karo pokok-pokok’e islam, piye orang reti? Wong poko’e islam, al-quran, hadist, ijma’, qiyas. Mugur ngunu wae, ngunu thok. Tentu jaman saiki akeh wong sing reti, namun masalah jaman saiki dudu ‘ngerti’ po ora. Masalahe, njalanke po ora sing di retine kui mau. 

Kui lho masalahe jaman saiki. 

Akeh wong ngerti, tapi wong males njalanke sing dingerteni kui. Akeh wong ngerti, tapi malah nambrak sing dingertine kui. 

Balek nang kitab yo:

Islam iku tunduk maring barang kang teko marang kanjeng nabi Muhammad, dengan mengikuti perintah dan menjauhi apa yang dicegah kanjeng Nabi Muhammad.

Bahasane angel yo. Tapi asline podo ngerti kan opo kui agama islam: tugasku saiki, mugur ‘ngilingake’ atau mengingatkan, atau ngulang-ngulang meneh opo sing wis direteni. Tugasku, menyampaikan opo sing wis dewe ngerti. Ngunu yo! 

Nang kene, aku mengilingkan bukan soal aku gak eling, atau kamu gak iling: jenenge wae ngilingake; yo mugur ngilengake. Ngunu yo!

Poko’e islam kui papat. Sing pertama, al-quran, hadist, ijma’, dan qiyas.

Ngunu kan! podo ngerti kan? Poke’e islam. sekali pun iki kitab lawas, atau kitab sing nggo bocah-bocah, tetap wae poko’e islam ngunu. Yo muter-muter nang nggon kui. Sekali pun jamane, jaman internet: poko’e islam, yo ngunu kui. 

Sing marai nambah angel iki sebab kakean informasi, kakean kitab sing diweruhi, sementara awa’e dewe hurung siap nggo ‘nerapake’ okehe kitab tap iwis diweruhi kitab. Sebabe, jaman saiki akeh terjemah, mbalarah-mbalrah informasi, padahal status ‘pengetahuan’ utowo ‘keilmuan’ iki nggo awa’e dewe, mlakune iku yo alun. 

Tapi saiki, jamane percepatan, perpadatan, peringkasan, pergesitan. Wis ngunu kui jamane. Seolah-olah, kabeh wing ngerti, padahal pancen ngerti, tapi urung paham. 

Wis mbalek maneh nang kitab:

Al-Quran iku kitabe Allah sing di ‘deleh’ nggo Kanjeng Nabi Muhammad kerono nggo ngapi’i menungso nggon agama karo akhirate menungso.

Tak baline meneh, nek asline, dewe iki ngerti, opo kui al-quran. Nek saiki, wujude al-quran yo kae, kitab. Dewe njenengine iyo isik kitab. Kitab kui bahasa arab. Nek bahasa indonesiane, buku. Dadi al-quran kui, bukune Allah di deleh nggo Kanjeng Nabi Muhammad. 

Lha opo bahasane deleh? Nek mudun kui, seko duwur. Lha jaman sa’iki, wong-wong percoyo karo sing jenenge ‘globe’; sing jenenge bumi kui, bunder. Dadi nek mudun, berarti yo seko duwur mengisor. Bahasane dewe, tibo. Al-quran kui, tibo nang awa’e kanjeng Nabi, seko malaikat jibril. 

Selain kui: jaman saiki dewe wis cetoh tenan sing arane al-quran. Ngomonge maneh, dewe iki, percoyo karo al-quran. Tapi—hayo… iki tapi—tenanan opo ora sing percoyo? Hayo… hehe

Selanjute:

Hadist iku ucapane kanjeng nabi Muhammad karo amale kanjeng nabi Muhammad sing nerangake piro-piro hukum karo nuduhi piro-piro hukum nggo menungso.

Ngunu kui lho artine hadist. Tapi dewe wis ngerti kan, nek hadis kui ucapan karo amale Kanjeng Nabi. Nek ngerti kui angel, sebabe opo: jaman sak iki. jaman sak ini –ukuran kui yo kabeh-kabeh serba sak—arek sekolah? Delok sak. Areh kuliah? Delok sak. Jamane jaman materialistik; jamane gegeran karo kedunyan. Padahal dewe iki yo ngerti, nek dunyo iku akeh godaane. Dunyo iku sangat-sangat menggoda. 

Lho kok tekan kui. Mbalek nang hadist.

Jaman sak iki, seringe, tak terbiasa, kita mengaji hadist, dari bahasa arab ke bahasa jowo, sebabe dewe iki wong jowo. Dadi kudu mbalek nang boso asline dewe. Dan ternyata, jaman sak ini, ono sekolahan. Dibelajari mbarang tentang makna-makna hadist, tapi: pertanyaanne dadi bahasa Indonesia, wal-hasil, akeh wong ngerti tapi gak reti, karena ditekan oleh zaman, dadi akeh bocah ‘belajar’ mergo dinilai, engko meneh, tujuane nek wis di nilai, kerjone kepenak. Nek wis kepenak, pengine sugih harta. Wis sugih harta, penginne: 

Iso ngelakoni ini itu.

Iso tuku ini itu.

Iso deleng ini itu.

Iso sesuai karo jamanne.

Wong due hape, pengin. Wong due motor, pengin. Wong due mobil, pengin. Wong due gelang, pengin. Wong due emas, pengin. Wong iso nyangoni, tuku kelambi, sepatu, ngeramik, mlapon, dan terus, pengin-pengin sing liane: pingene umum. 

Sing jelas, hadist kui, ucapane kanjeng nabi karo tindak-tadu’e kanjeng nabi. Ngunu yo… mbalek ning kitab:

Ijma’ iku kesepakatane poro ulama sak uwise kanjeng nabi Muhammad, sewaktu-waktu tatkala ada perkara.

Bahasane dewe, kui sidang, sing sering sibuk kui, sidang pas lebaran opo arep mulai poso. Biasene ulamak-ulamak kumpul, dan memberi kesepakatan. Nah, kesepakatene kui jenengane ijmak. 

Sebabe, dewe iki ngaji fikih, alias ben reni laku-laku, mulo iki ngaji mandan hukum-islam. nah, kitab sing dadi acuanku, alias sing tak cekeli, utowo, sing sering dewe kerjakan—alias mbah kiaine dewe, iki—dan tugasku, mengingatkan mbok kelalen. Faktane, kadang dewe lali kan? atau sebenere dewe gak lali, tapi data-data kui gak disimpen nang jero akal dewe. Dadi tugasku, yo ngilingake meneh. 

Kemudian,

Qiyas itu mencocokkan perkara sing ditemui urung ono dalile, sing sepadan perkorone nggo dadiake hukum.

Gampange: biyen urung ono laptop, saiki wis ono: piye hukume nek ngunu? Opo sing mirip laptop, opo yo buku mirip laptop? Nah proses kui, jenenge qiyas. Contohe meneh, music jaman saiki kui hukume kepiye? Miyen nang arab ritek, ono permusikan lho ya.. nah prosese kui, jenengane qiyas.

Ngunu yo… sebabe jaman saiki akeh wong sing reti, karo ilmu islam. 

Akeh tenan sing reti. 

Akeh sing apal kitab-kitab keislaman.

Akeh sing ngajari.

Akeh sung ngulang. 

Wal-hasil, ngunu kui lho jaman saiki. Tetap ngaranku: agama iku tidak bisa dipaksa, nek wong tambah imanne, tambah percoyo maring Allah, maka won g tersebut, bakal-bakal membutuhkan ilmu fikih. Tujuan utamaku? Nyelamti awak dewe; syukur-syukur jaluk bareng-bareng karo kancane, dan ngomong yo:

Salah nek awakmu niat ‘sinau’ iki, nggo awakmu tok. Perkoro niat kui, lillahitanga. Poke’e awakmu kudu ngerti tentan perkoro iman karo islam. asli, jaman saiki, ilmu pengetahuan kui mblarah. Wong-wong seneng nek nggurui. Seneng nek nyeramahi.

Aseline, kui malah godaan . tapi lha jamane wis ngunu, arep piye meneh? Dewe gak iso ngulurake jaman mbalek ke jaman primitive. Gak iso. Sing jelas, yakin’ o karo iki:

Nek percoyo iki, nang jeru atine menungso, atau nang pikiran menungso. Soal zaman, jamane sing berubah—dewe ojo tergiur dengan majunya zaman. Nek iso tuku, yo tuku. Nek gak iso, ya ojo tuku. 

Terakhir, asline wis ngerti kan nek poko’e agama ngunu kui, dan masalah saiki, dudu tentang ilmune, tapi akeh wong sing ngerti ilmu, seng ‘ngelalai’ akan duwenei ilmu, sadar gak kalau wong-wong kui beragama islam?

Mpun.



Rabbi zidni ilma warzukni fahma. Amin.

Belum ada Komentar untuk " Pokok-Pokok Islam Mabadi Fikih Juz 3"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel