Tukar Miker Perkoro Karl Mark
Senin, 08 Oktober 2018
Tambah Komentar
“Filsafat
dianggap sebagai pengetahuan murni yang lepas dari keterlibatan praktis para
pemikirnya. Adalah Hegel dan kemudian Mark yang memperlihatkan bahwa bahkan
filsafat pun terlibat dalam kebisingan semangat zaman (Jerman) yang riuh
rendah. Filsafat adalah bentuk-bentuk pengetahuan yang berkaitan dengan
bentuk-bentuk kehidupan. Zaman berubah dan bentuk-bentuk filsafat pun berubah,
bukannya tanpa kaitan dengan perubahan praktik-praktik baru dalam kehidupan
bermasyarakat,” tulise Pak Budi Hardiman.
Karl Mark,
itulah yang akan dibahas disini, teman. Pemikiran yang menyentuh sampai
realitas, tentang orang-orang buruh (Bukan! Istilahnya bukan buruh tapi
wong-wong kerjo sing nang pabrik kae. Wong kerjo sing nang garmen, nang pabrik
semen, nang pabrik kae lho lah.) karo wong sing ndue pabrik, jenenge Kapital.
Yo kui wong sugih. Kuilah sing di tulis Karl Mark.
Koyone aku
pancen ketinggalan mikere. Sebabe jaman saiki malah wis dikenal tembung
neo-kapitalisme. Tapi tapi, tetep wae, pancene filsafat karl Mark iki oye tenan
(pengakuan iki asline akeh wong sing ngaku. Sebabe filsafat kui ngampek iso tekan kenyataan terus
praktis; bahasane iso koyo semodel ngobrak-ngabrik pemikiran sing ono nang
eropanan, dadio materialism) terusane nang Indonesia (Gayane jan, ngampek
nyebut Indonesia) kui yo rame (sebagaimana wis dingerteni, tokoh-tokoh
proklamator moconi perkoro Kapital. Sebabe pancene masalah sing utama ndek
jaman semono yo kui kuasa duek)
Tak ilingke
meneh perkoro Karl Mark (mbok-mbo’an iki dadi obrolan serius. Padahal perkoro
iki iso di gole’i, artine nek pingin mudeng temenanan perkoro kui; nang jaman
internetan iki, tinggal ketik wae ‘Karl Mark’ engko ndongol. Moco-moco’o.) yo
kui, materialism-dialektika.
Dialektika kui
bahasa gampange dialog (ngobrol, saling tukar pendapat. Gaya kui, tetep wae
ngerujuk seko ngobrole Mbah Socrates karo cah-cah nom nang yunani ndek biyen.
Terusane tekane Mbah Hegel, dialog kui dadi ‘nyelneh’ alias ruwet, sing asline
yo ora pateo bedo karo sing njenengane ngobrol. Nek perkoro ngobrol kan,
mestine saling berlawan. Saling ada perbedaan. Apa pun kui: mbuh kui ngobrol
enteng opo abot.), materialism intine maneh perkoro sing nyoto. Wis ngunu wae,
kenalan karo tulisan Karl Mark. nek arek
pengin ngerti banget, moco maneh. Tujuane ora pateo ngborol perkoro kui. Ah
ndadak aku males mikirke perkoro karl mark.
Karl mark kui
pemikir sing lingkunge wong-wong eropa. Sing jaman pas karl mark urip kui sik
musime mesin-mesin industry. Wong eropa isik jamane perindustrian: isik
mongsone gerak industry, terusane karl mark njajal arek ngeraake wong-wong kui,
ben iso adil. Mulane nulise nggo wong-wong sing kerjo, para pekerja, sing
sasarane kui wong sing dueni alat-alat kerjo.
Seko kui,
tulisane karl mark, ngupyek asal-usul perkoro sing dadi bahan argument sing
tujuane keadilan. Tujuane ben ono keadilan: antara si tukang kerjo karo tukang
pemilik kerjo.
Ngunu kuilah.
Tapi sing tak
piker maneh. Lha kan karl mark kui ndueni konco, sing bahkan dadi konco miker
kui ndueni PT. opo yo opo-opo sing gagas karl mark kui melaku nang gone koncone
kui?
Ealah malah
endinge takon, jan-jan artine aku urung pateo moco komplit perkoro perkoncoane
karl mark kui. Wis lah sak mono wae. Demikian.
**
Belum ada Komentar untuk "Tukar Miker Perkoro Karl Mark"
Posting Komentar