Tukar Miker Perkoro Karl Mark



“Filsafat dianggap sebagai pengetahuan murni yang lepas dari keterlibatan praktis para pemikirnya. Adalah Hegel dan kemudian Mark yang memperlihatkan bahwa bahkan filsafat pun terlibat dalam kebisingan semangat zaman (Jerman) yang riuh rendah. Filsafat adalah bentuk-bentuk pengetahuan yang berkaitan dengan bentuk-bentuk kehidupan. Zaman berubah dan bentuk-bentuk filsafat pun berubah, bukannya tanpa kaitan dengan perubahan praktik-praktik baru dalam kehidupan bermasyarakat,” tulise Pak Budi Hardiman.

Karl Mark, itulah yang akan dibahas disini, teman. Pemikiran yang menyentuh sampai realitas, tentang orang-orang buruh (Bukan! Istilahnya bukan buruh tapi wong-wong kerjo sing nang pabrik kae. Wong kerjo sing nang garmen, nang pabrik semen, nang pabrik kae lho lah.) karo wong sing ndue pabrik, jenenge Kapital. Yo kui wong sugih. Kuilah sing di tulis Karl Mark.

Koyone aku pancen ketinggalan mikere. Sebabe jaman saiki malah wis dikenal tembung neo-kapitalisme. Tapi tapi, tetep wae, pancene filsafat karl Mark iki oye tenan (pengakuan iki asline akeh wong sing ngaku. Sebabe filsafat  kui ngampek iso tekan kenyataan terus praktis; bahasane iso koyo semodel ngobrak-ngabrik pemikiran sing ono nang eropanan, dadio materialism) terusane nang Indonesia (Gayane jan, ngampek nyebut Indonesia) kui yo rame (sebagaimana wis dingerteni, tokoh-tokoh proklamator moconi perkoro Kapital. Sebabe pancene masalah sing utama ndek jaman semono yo kui kuasa duek)

Tak ilingke meneh perkoro Karl Mark (mbok-mbo’an iki dadi obrolan serius. Padahal perkoro iki iso di gole’i, artine nek pingin mudeng temenanan perkoro kui; nang jaman internetan iki, tinggal ketik wae ‘Karl Mark’ engko ndongol. Moco-moco’o.) yo kui, materialism-dialektika.

Dialektika kui bahasa gampange dialog (ngobrol, saling tukar pendapat. Gaya kui, tetep wae ngerujuk seko ngobrole Mbah Socrates karo cah-cah nom nang yunani ndek biyen. Terusane tekane Mbah Hegel, dialog kui dadi ‘nyelneh’ alias ruwet, sing asline yo ora pateo bedo karo sing njenengane ngobrol. Nek perkoro ngobrol kan, mestine saling berlawan. Saling ada perbedaan. Apa pun kui: mbuh kui ngobrol enteng opo abot.), materialism intine maneh perkoro sing nyoto. Wis ngunu wae, kenalan karo tulisan Karl Mark.  nek arek pengin ngerti banget, moco maneh. Tujuane ora pateo ngborol perkoro kui. Ah ndadak aku males mikirke perkoro karl mark.

Karl mark kui pemikir sing lingkunge wong-wong eropa. Sing jaman pas karl mark urip kui sik musime mesin-mesin industry. Wong eropa isik jamane perindustrian: isik mongsone gerak industry, terusane karl mark njajal arek ngeraake wong-wong kui, ben iso adil. Mulane nulise nggo wong-wong sing kerjo, para pekerja, sing sasarane kui wong sing dueni alat-alat kerjo.

Seko kui, tulisane karl mark, ngupyek asal-usul perkoro sing dadi bahan argument sing tujuane keadilan. Tujuane ben ono keadilan: antara si tukang kerjo karo tukang pemilik kerjo.
Ngunu kuilah.

Tapi sing tak piker maneh. Lha kan karl mark kui ndueni konco, sing bahkan dadi konco miker kui ndueni PT. opo yo opo-opo sing gagas karl mark kui melaku nang gone koncone kui?

Ealah malah endinge takon, jan-jan artine aku urung pateo moco komplit perkoro perkoncoane karl mark kui. Wis lah sak mono wae. Demikian.

**

Belum ada Komentar untuk "Tukar Miker Perkoro Karl Mark"

Posting Komentar

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel